9. - 11. ledna 2026

Ludmila Waldmann Pavlová
Vystudovala obor housle a interpretační praxi, dlouhodobě se věnuje výuce, autorským hudebním projektům a výzkumu v oblasti hudebního projevu. Na Akademii múzických umění v Praze působí na oddělení výzkumu a vývoje, kde se zabývá autenticitou hudebního výkonu a vztahem interpreta k publiku.
Téma přednášky:
Autenticita a pružnost v hudebním projevu
Chcete objevit, co činí Váš hudební projev skutečně jedinečným a svobodným? Workshop nabídne bezpečný prostor pro propojení těla, mysli a nástroje – bez hodnocení, srovnávání a zbytečného tlaku. Účastníci se naučí uvolňovat psychické i fyzické bloky, vyzkoušejí si jednoduché relaxační a warm-up techniky využitelné před vystoupením i při výuce. Součástí je improvizační a tvůrčí práce, citlivé hledání vlastního zvuku a individuální přístup k repertoáru. Workshop je také příležitostí ke sdílení zkušeností a k posílení vztahu k sobě samému i vlastní hudební výpovědi.

Martina Komínková
Flétnistka a pedagožka, která se zaměřuje na tvoření vlastního hudebního jazyka a rozvoj interpretace zobcové i příčné flétny. Studovala v Brně, Hamburku, Krakově a Linci.
Téma přednášky:
Efektivní cvičení na hudební nástroje
Máte pocit, že hodiny strávené u nástroje nepřinášejí očekávané výsledky? Tento workshop vám ukáže, že klíčem k úspěchu není kvantita, ale kvalitní a promyšlené cvičení.
Dozvíte se, jak opustit únavné přehrávání skladeb a osvojit si efektivní metody, které vycházejí z nejnovějších poznatků neurovědy. Dozvíte se, proč je důležité cvičení plánovat, jak zásadní roli hrají přestávky a proč je dobré střídat různé způsoby cvičení, včetně mentálního tréninku bez nástroje.
Připravte se na interaktivní aktivity, které vás vtáhnou do procesu a pomohou vám objevit, že cvičení může být kreativní a zábavné. Odejdete s praktickými nástroji, které okamžitě využijete ve své praxi.

Barbora Peloušková
Lékařka-rehabilitační a koučka zaměřená na prevenci pracovního vyhoření, zvládání stresu a podporu duševní pohody ve školském prostředí.
Téma přednášky:
Jak zvládnout školní rok v duševní pohodě

Cyril Kubiš
Hudebník, pedagog a autor projektu Hudební hry, který propojuje hudební vzdělávání s hrou, tvořivostí a prožitkem. Ve svých seminářích nabízí praktické přístupy k rozvíjení rytmu, spolupráce a muzikality napříč věkem i úrovní žáků. Jeho práce vychází z přesvědčení, že hudba má být především radostí a prostředkem k otevřené komunikaci – mezi žáky, učiteli i publikem.
Téma přednášky:
Tréma jiným pohledem – laskavější přístup k výkonu
Chcete porozumět, proč každý hudebník (či žák) prožívá trému jinak — a jak mu skutečně pomoci? Workshop nabídne praktické postupy pro práci s trémou před vystoupením, při něm i v běžné výuce. Naučíte se rozpoznat, co u konkrétní osoby trému spouští (strach z chyby, z hodnocení, nejistota, neznámé), a osvojíte si techniky, jak přetavit přebytečnou nervozitu v klid, soustředění a radost ze hry. Cílem je podporovat uvolněnost, spontaneitu a autentický přístup k vystoupení — a umožnit žákům i hudebníkům prožívat radost z hudby bez zbytečného stresu.

Josefína Janková
Josefína studovala na Konzervatoři v Kroměříži obor hra na klavír pod vedením prof. MgA. Martiny Schulmeisterové Ph. D. Má vystudovaný obor Speicální pedagogika se zaměřením na dramaterapii na Pedagogické Fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Aktuálně pokračuje ve studiu Muzikoterapie na UPOL.
Věnuje se lektorování jógy, meditací a mindfulness technik a je zakladatelkou projektu Jóga & Piano, kde propojuje blahodárné působení živé hudby a zdravého pohybu na tělo, mysl i duši.
Ranní jóga
Sobotní a nedělní ráno nabídne prostor pro jemné probuzení těla, uvolnění napětí a zklidnění mysli před náročným programem dne. Lekce jsou vedené v klidném tempu, s důrazem na dech, protažení a celkovou regeneraci. Cílem je podpora psychické pohody, soustředění a nové energie do další pedagogické práce.